Imunitní systém potřebuje hodně energie a živin: dostatek bílkovin (řada protilátek je bílkovinné povahy), pro tvorbu bílých krvinek jsou zase nebytné některé vitaminy - především kyselina listová (najdeme ji ve špenátu, brokolici nebo růžičkové kapustě)

Imunitní systém potřebuje hodně energie a živin: dostatek bílkovin (řada protilátek je bílkovinné povahy), pro tvorbu bílých krvinek jsou zase nebytné některé vitaminy - především kyselina listová (najdeme ji ve špenátu, brokolici nebo růžičkové kapustě) a vitamin B12 (obsažený v játrech, červeném mase, mléku a vejcích). Velkým nepřítelem imunity jsou také volné kyslíkové radikály, které ničí proteiny a nukleové kyseliny a výrazně tak podkopávají naši obranyschopnost. Snižují riziko nádorových onemocnění a hladinu cholesterolu v krvi, čímž brání ucpávání cév a výskytu vysokého krevního tlaku. Správně fungující imunitní systém je podmínkou dobrého zdraví a energie. Imunitu oslabuje i dlouhodobý chronický stres – proto bychom se měli snažit jeho zdroje eliminovat a naučit se občas „vypustit páru“.. Pokud už onemocníme, neměli bychom nemoc přecházet a řádně se doléčit. Pokud máme imunitu sníženou, jsme k infekcím náchylnější, a co horšího – mohou nás postihnout daleko vážnější problémy. Navíc také zlepšují psychický stav a paměť. Dbát bychom měli na dostatečný přísun antioxidačních vitaminů A, C, E a beta-karotenu. Jsou však obsaženy v potravinách, jako je rybí tuk, řepkový a sójový olej nebo lněná či dýňová semínka.. Omega-3 nenasycené mastné kyseliny zpomalují stárnutí buněk, mají protizánětlivé účinky a posilují imunitu. Vždy je lepší dát přednost vitaminům přírodním, v tomto případě najdeme zmíněnou čtveřici antioxidantů v citrusech, jablkách, červené a žluté zelenině, špenátu, slunečnicových semenech, obilných klíčcích a mléčných výrobcích.. Stejně důležité je umět odpočívat a dostatek spánku – je to pro posílení imunity mnohem důležitější, než se na první pohled zdá. Je všeobecně známé, že imunitu oslabuje nadměrné užívání antibiotik, daleko méně známý je ovšem fakt, že se na něm významně podílí také nevhodná strava s nedostatkem vitaminů, minerálů a vlákniny. V přírodní formě je obsažen v mořských rybách, luštěninách a obilninách.. Minerálem, který významně přispívá k posílení obranyschopnosti organismu a urychluje proces uzdravování, je zinek. Najdeme ho zejména v játrech, tmavém masu, mléku, vaječných žloutcích a mořských živočiších, hlavně ústřicích. Nemusí to nutně znamenat zakoupení permanentky do fitcentra a členství v klubu otužilců. Jedním z nejdůležitějších stopových prvků je selen, antioxidant, který aktivuje přirozené detoxikační mechanismy a zvyšuje obranyschopnost. Jsou klíčové pro zdraví nervového systému, mozku a srdce, proto by neměly našemu tělu chybět. Pokud chceme, aby náš imunitní systém správně fungoval, měli bychom se snažit dodržovat chronicky známé zásady zdravého životního stylu. Pokud hodně sportujeme nebo tělo pravidelně hodně zatěžujeme, mohou nám vitaminy řady B pomoci s prevencí proti onemocnění či vyčerpání organismu.. Imunitní systém můžeme rozdělit na dvě základní formy:. Ta se projevuje nejen nejrůznějšími střevními obtížemi, ale také snižováním imunity - 80 % naší imunity se totiž tvoří ve střevech. Měli bychom ovšem počítat s tím, že vařením či mletím se ničí.. Přemíra kaloricky bohatých pokrmů s mizivou výživovou hodnotou má za následek nejen nadváhu či dokonce obezitu, ale také méně viditelný, ale závažný problém – střevní dysmikrobii (porušení rovnováhy mikroorganismů v trávicím traktu). Jediný, kdo na ně platí, jsou antioxidanty: především vitaminy A, C, E, dále beta-karoten, selen, zinek či flavonoidy. B vitaminy obecně pomáhají udržovat především správné fungování metabolismu, tedy proces látkové přeměny v těle. Hlavním přirozeným zdrojem B vitaminů, souhrnně označovaných také jako B-komplex, jsou kvasnice, celozrnné obiloviny, luštěniny, ořechy, ale například i ryby. Pokud se na něj můžeme spolehnout, dokáže nás před běžnými infekcemi ubránit nebo alespoň zmírnit jejich dopady. Stačí „obyčejná“ chřipka či viróza – organismus ji sice překoná, ale dlouho zůstává výrazně zranitelnější vůči ostatním druhům infekcí.. Nemusí to být hned těžká infekce, která imunitní systém oslabí na dlouhou dobu. BILLA - Dovolená nejen u moře. Kvůli dysmikrobii se nedokážou dostatečně vstřebávat životně důležité živiny z potravy, paradoxně tak můžeme trpět nadváhou i podvýživou zároveň.. Nesmírně důležitý je pravidelný pohyb, hodně prospívá i pravidelné otužování. Albert - Pohádková cesta do školy za neporazitelné ceny. Nenasycené mastné kyseliny si lidský organismus bohužel neumí sám vyrobit. Mnoho výše uvedených vitamínů je obsaženo v bioinformačních. Docela postačí pravidelné svižné procházky za jakéhokoliv počasí trvající alespoň hodinu. Je-li naše imunita dlouhodobě narušená, může to výrazně urychlit vznik řady závažných onemocnění: počínaje vysokým tlakem přes aterosklerózu, kardiovaskulární choroby, revmatická onemocnění až po rakovinu..

Značky:

energie živina bílkovina protilátka povaha tvorba krvinka kyselina brokolice kapusta imunita obranyschopnost hladina krev podmínka nemoc infekce beta potravina omega buňka přednost čtveřice zelenina strava vláknina forma ryba luštěnina obilnina ústřice permanentka zásada prevence přemíra hodnota nadváha obezita dysmikrobie rovnováha přeměna kvasnice obilovina chřipka viróza doba billa dovolená potrava podvýživa cesta škola cena procházka hodina ateroskleróza choroba rakovina kyselina imunity kyseliny imunitu infekcím infekcemi infekcí infekce imunita